محصولات

پیچ استوانه ای سرتخت

در صنعت تولید و استفاده از پیچ و مهره، انتخاب و استفاده از ابزار مناسب برای اتصال و مونتاژ قطعات از اهمیت بسیاری برخوردار است. یکی از انواع پیچ‌ها که به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد خود در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد، پیچ استوانه‌ای سرتخت است.در این مقاله، به بررسی عمیق‌تر ویژگی‌ها، استفاده‌های مختلف، و مزایای پیچ استوانه‌ای سرتخت خواهیم پرداخت.

پیچ استوانه ای سرتخت چیست؟

پیچ های استوانه ای در بازار با نام پیچ های ماشینی نیز شهرت دارند، این پیچ ها به صورت کامل دنده ای می باشند و به علت سر صافی که دارند به آن ها پیچ های سرتخت می گویند.پیچ های استوانه ای سرتخت یکی از معروف ترین پیچ ها برای اتصال انواع قطعات معمولی یا قطعات ماشینی می باشند.

یکی از پر کاربردترین و رایج ترین این پیچ ها در اتصالات می باشند که نوک آن معمولی یا اصطلاحا ماشینی می باشد. گل این پیچ ها گرد می باشد همچنین برای استفاده از پیچ استوانه ای معمولی یا ماشینی از آچار دو سو یا چهار سو استفاده می کنند.

بطورکلی پیچ‌های استوانه‌ای در صنعت کاربردهای زیادی دارند. در واقع ایجاد اتصالات مستحکم و با دوام توسط این نوع پیچ سبب استفاده گسترده از آن در صنعت و حتی کاربردهای خانگی شده است. این پیچ در صنایعی همچون ماشین آلات، ساخت دستگاه‌های صنعتی و مهندسی، لوازم خانگی، تجهیزات پزشکی، خودروسازی، کشتی سازی، صنعت ساختمان سازی و سازه‌های مهندسی و… بطور گسترده استفاده می‌شود.

پیچ استوانه ‌ای یکی از انواع مختلف پیچ است که شیا‌ر های مارپیچ آن را گرفته اند و این شیار ها بیشتر به صورت مثلث و مربع و ذوزنقه و نیم دایره روی سطح جانبی بدنه ایجاد می‌شود و از پیچ های استوانه ای برای سوار کردن یا اتصال قطعات مختلف روی یکدیگر و هم برای تنظیم ( کالیبراسیون) دستگاه‌ های صنعتی و یا جهت انتقال حرکت استفاده می‌شود و ماشین‌ های ابزار و انواع گیره ها و وسایل نقلیه و ابزار و ادوات جنگی و کشتی‌ ها و هواپیما ها و ساختمان ‌های فلزی و میز و صندلی و ماشین ‌های چاپ و ماشین‌ های ریسندگی و بافندگی از مواردی است که در آن ها از پیچ ‌های استوانه ای استفاده زیادی می‌شود و جنس این نوع پیچ ها می‌تواند از فلز و چوب یا پلاستیک باشد و پرکابرد ترین مواد در تولید این نوع اتصالات فولاد است که معمولا از فولاد های کم کربن و کربن متوسط استفاده می شود و از پیچ ها با فولاد و کربن بالا و فولاد ضد زنگ که بیشتر استیل است در صنایع دریایی و صنایع غذایی و در مکان های مرطوب و آلومینیوم ظروف تفلون و مس و برنج استفاده می شود.

جنس پیچ استوانه ای

پیچ های استوانه ای معمولا در دو جنس آهن یا استنلس استیل بیشتر در دو گرید استیل ۳۰۴ و ۳۱۶ تولید و عرضه می شود .بخش عمده این پیچ ها با روکش زینک یا گالوانیزه سرد در بازار عرضه شده است.

کاربرد های پیچ استوانه ای

از پیچ های استوانه ای یا ماشینی برای اتصال بین دو کار یا قطعه استفاده می شود و این پیچ معمولا با مهره مورد استفاده قرار می گیرد و پیچ استوانه ای در صنعت لوازم الکترونیک و برای مصارف خانگی کاربرد دارد و استفاده می شود و علاوه بر آن در صنایع پلیمر و چوب و صنایع فلزی هم کاربرد دارد و پیچ های استوانه ای بیشتر در صنایع ساخت قطعاتی مثل کلید و پریز و همچنین چراغ ها و لوستر ها و ساخت انواع قطعات صنعتی و خانگی از قبیل لباسشویی و یخچال و اجاق گاز استفاده می شود.

استاندارد پیچ استوانه ای

  • استاندارد Din 84 یاiso 1207 برای پیچ استوانه ای پیچ گوشتی خور
  • استاندارد DIN 912 یا Iso 4762 برای پیچ استوانه ای آلنی
  • استانداردDin 85
  • استانداردDin 965

قیمت پیچ استوانه ای سرتخت

قیمت پیچ و مهره به عنوان یک ابزار صنعتی به عوامل مختلفی بستگی دارد.وقتی که صحبت از قیمت پیچ استوانه ای سرتخت می‌شود، بلافاصله چند سوال مطرح می‌شود که چه مدل پیچ استوانه‌ای موردنظر شما است؟ چه سایزی از پیچ موردنظر شما است و پیچ تخت استوانه از چه جنسی مناسب کاربرد شما است؟ آیا پیچ سرتخت دو سو موردنظر شما است یا پیچ آلنی می‌خواهید؟بنابراین فاکتورهایی همچون مدل پیچ سرتخت استوانه، سایز پیچ، جنس آن و حتی برند آن در قیمت این محصول موثر است.

برای اطلاع ازقیمت پیچ استوانه ای سرتخت با کارشناسان ما تماس بگیرید. زیرا با توجه به نوسانات قیمت بازار، ما همچون دیگر مراکز تولید وعرضه پیچ و مهره، قادر به درج قیمت محصولات خود در سایت نیستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *